Sms med Christina

I födelsedagspresent fick jag en laptop av hela släkten. 2 månader fungerade den felfritt och sen vägrade den starta. Frågade Christina om jag kunde få kvittot, annars gäller inte garantin. Väntade sen i flera veckor utan att få någon vettig respons.
Lovisa är min yngre syster.
9 år.


"Lovisa sa att hon
gärna följer med mig
och simmar på
Eriksdalsbadet på
lördag. Stämmer det?
Hämtar henne kl 10 om
så är fallet. Hittat
kvittot?"

            "Det går bra. Nej, jag har
             inte kvittot./Christina"

"Om du inte har kvittot
så har du slängt det.
Om du inte hittar det
får du lov att hjälpa
mig med betalningen
för reparationen,
tycker du inte?"

            "Nej jag tänker inte
             betala. PCn är betald
             med kort så jag kan
             fixa ett
             kontoutdrag./Mamma

"Gäller garantin då?"

              "Ja, det bore den göra."

"Dåså! Då får jag
kontoutdraget av dig
när jag hämtar Lovisa.
Ses då"





Ja... jag har äntligen lärt mig att argumentera på hennes vis. Sakligt, opersonligt, skuldbeläggande och logiskt. Fungerar lika bra för mig som det alltid har gjort för henne. Jag är inte stolt.

Kommentarer
Postat av: smultris

ja vad kan man säga egentligen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback