Varning för svordomar (nyheter och media)

oooooo
tröööött

Min buss stod säkert stilla i en kvart. Det kanske var broöppning, men jag fattar inte vilka båtar som är uta och kryssar i nacka strand så här års.

Därför missade jag inledningen till min engelskalektion och därför har jag ingen aning om vad uppgiften vi just fått går ut på. Min gissning är att vi ska skriva om bränderna i Australien.

Jag tycker vi är för jävla nyhetsfanatiska och det kan fan inte vara bra. Det är ett sånt jävla tjat om att barn blir våldsamma av actionfilmer och TV-spel men inte en jävel tänker på hur man påverkas av att se verkliga människors verkliga misär i nyhetsklipp och alla tidningar. När jag gick på AF så hade vi en lektion för "Hänt i veckan". Alla skulle ta med sig en utklippt artikel och sen delades klassen upp i fem grupper. Grupperna skulle i sin tur disskutera och välja ut en av artiklarna som sedan skulle läsas upp högt för klassen och det blev alltid den som var mest otäck. Jag vann oftast. I "VI i Vasastan" fanns det alltid någon liten notis om någon som hade blivit våldtagen två kvarter ifrån vår skola och det var ju spännande.  Vi var 9 bast.

Är det någon vän till mig som har en utsatt situation så kommer de förhoppningsvis till mig och säger "Jag behöver din hjälp". Vem blir lyckligare när jag har koll på hur många av mina grannar som kommer få sparken i år?
Jag blir så jävla trött på att det ses som alla människors skyldighet att ha koll på all skit som inte rör dem som de oftast inte ens kan göra någonting åt. Det väcker bara oro och rädslor för att röra sig fritt i sitt eget jävla land i sitt eget jävla kvarter och leva sitt eget jävla liv innan man blir för jävla gammal för att kunna gå över gatan på egen hand.

Jag skiter väl jävla fan i alla andra jävla människors misär! Jag har egna problem som jag kan göra något åt, men tack ändå.

GRARRR!!!!


*andas*



Jag läser kulturdelen. Den är trevlig.







Kommentarer
Postat av: Wicke

Vart hittade du kortet på mig?

2009-02-12 @ 18:52:27
Postat av: Cicci

snyggast.se :P

2009-02-13 @ 09:45:37
Postat av: Wicke

Hmmm undrar vem som lagt ut det där??

2009-02-13 @ 13:19:55
Postat av: Mumin

Leve egoismen! haha, älskar när du blir arg över något^^.



btw, epic fail;P.

2009-02-23 @ 10:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback