Frågor - jag är besatt, jag vet

1. Vilken svordom använder du mest?
skit

2. Äger du en iPod?
Ja, jag tror det *letar*

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
06:43

4. Hur många resväskor äger du?
En resväska och 4 större varianter som jag använder istället för den

5. Använder du flip-floppar?
Ibland på stranden (när det är sommar)

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Konsum, Slussen

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Beror på om fotografen (som inte är jag) suger eller inte.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Priceless

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?

En vännina. Jag blir så väldigt sällan sugen på att umgås med en barnfamilj :S

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Lägenhet

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Hehe ja, alla som vill få mig att göra saker

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, men har jag svårt att somna beror det oftast på att jag stuntat i att göra något jag egentligen borde göra. Medicinen i det fallet är att bita i det sura äpplet, gå upp och göra det.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?

Det var tomt där, men i itunes går det julmusik

14. Vilken är världens bästa artist just nu?

Jag är lite småkär i Eric Gadd.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Är du go i hela huvet eller?

16. När var senast någon stötte på dig?
Tja.. *kollar på klockan*...

17. Vad åt du till middag senast?
Hittils har jag bara fått i mig något förrättsliknande. Bröd med kallröktlax och pepparrotskräm

18. Använder du huvtröjor?
Ja, men sällan

19. Kan du vissla?
"Jag kan inte vissla men jag visslar fan ändå för vissa missar målet de aldrig försökte nå"
(Fast jag kan nog vissla helt ok)

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Malin

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Oh, det finns en ENORMT stor gung-liknande sak på Liseberg som är den enda åkattration på senare år som faktiskt fått mig att tjuta. Den är värd en topprankning av bara den anledningen.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja. Hörs och syns man så pratar folk.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?

08

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Vaddå "när du var liten"? Kom hit så ska vi se på Resan till Melonia

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Litet.

26. Hur många syskon har du?
4, men bara 2 aktiva

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Hahaha mje, men jag råkar nog göra dem blyga ibland

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Alla Disneyfilmer jag sett fler än en gång. Ex Janne Långben the movie, Anastasia, Oliver och gänget.

29. Äger du några popband t-shirts?
Nej

30. När flög du senast?
14/11-2010 (d.v.s. för drygt 3 veckor sen)

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Bara en av de två köksstolarna står här, men min datafåtölj och min barpall är här.

32. Läser du för skojs skull?
Varför skulle man annars läsa? Självplågeri?

33. Pratar du några andra språk?
Engelska. Sen kan jag bara en massa lösryckta meningar på alla möjliga språk. Spanska, franska, tjeckiska, japanska, ryska, italienska, arabiska, ungerska och tyska. Är otroligt nyfiken men har inget tålamod.

34. Diskar du din egen disk?
Ja, men om någon är sugen att komma över och diska min disk så är han/hon välkommen

35. Har du gråtit offentligt?

Jadå, sätt på en film bara så ser du mig böla. Min (då) 6 år gamla lillasyster och jag tittade på Bambi 2 och i slutet fick hon trösta mig.
"Men Cilla, det är bara på film"
"Jamen hon dog ju - igen!"

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop. 2 st

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jag är så illa tvungen ;) Det som inte växer, det dör

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Oh ja. Jag vet inte om jag vågar bara. Det som ligger närmast är att hitta ett vettigt ställe att tatuera in "Carpe piscem" (ni får själva lista ut vad det betyder)

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, men jag blir glad om jag blir bjuden

40. Kan du kasta macka?
Jag är inte så intresserad (vilket tyder på att jag var dålig på det när jag provade senast)

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Inte än. Ska vi?

42. Vad har du med dig in på bion?
Optimalt bryggkaffe med mjök och en påse Reisen

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Bosse Johansson för att han var inspirerande, glad och kärleksfull. Jag utvecklades massor under hans vingar.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Min pojkvän är kristen

45. Vad har du för väder?
Jag ser inte, det är helt svart där ute.

46. Har du en blogg?
Vad rolig du var nu då

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Foto

48. Gillar du att flyga?
Mja... det är trevligt att vara påväg till ett annat land men så tätt som sätena står så borde jag ha tumstockar istället för ben.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Bara ett? Svårt... jag rankar humor högt men kanske inte högst. Öppensinnad tror jag.

50. När sov du senast på golvet?
Jag tror jag var 14

51. Vilken är din favorit drink?
Jag dricker ju bara alkoholfritt men det ska vara surt och med mycket tonic. När jag fortfarande drack alkohol så var det Marias romblandning som gällde. Jag tror det mestadels bestod av rom och fanta.

52. Gillar du din boende-situation?
Ja. Det är lagom

53. Vilken är din mammas hemstad?
Stockholm. Jag är 5:e generationen

54. Din pappas hemstad?
Stockholm. Som sagt

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Beror helt på hur dagen och veckan innan har varit. Sover helst 8 timmar men har klarat mig utmärkt på 2.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fullbokade - ja. Stressiga - nej, jag mår för dåligt av stress och ser därför till att ha luft mellan.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Mja, "i trubbel" hamnade jag väl inte, de sa till. Om och om och om och om igen.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Räknas biggarå även om det, rent tekniskt, är ett bär? Annars tycker jag om vindruvor och kiwi.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
21

61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
eh, ja. Jag är en riktig ord-nörd

62. Tror du på liv på andra planeter?
Ja säkert, I don't care

63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Minns inte, jag är rätt dålig på att bli arg.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag svarar på den frågan om du svarar på frågan ifall du tror molnen är höger- eller vänsterhänta.

65. Vad var det senaste du åt?
Se fråga 17

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Motsatta

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
De tyckte att det var fint, de träffades för att de sjöng i samma kör och Cecilia är musikens skyddshelgon.

68. Gillar du senap?

Ja, när jag inte vet om att det är senap i det jag äter. Undantag julskinka, där är det bara gott.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Allt är alltid som det ska vara, det är bara jag som har svårt att acceptera det.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Har gjort. Askul

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Svår... Lotta på bråkmakargatan var lik mig och även Rachel Wilcox (Georgia Rule). Och William i Resan till Melonia. Jag är lite schizofren.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej

73. Tycker du om att krama folk?
Ja, men jag tycker ännu bättre om när folk kramar mig.

74. Skulle du säga att du är trendig?
Hahahahahaha

75. Äger du en digitalkamera?
Äger låter så hårt. Vi är sambos

76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kronprinsessan, systrarna Kallur, Linda Bengtzing, hon som spelar G.I. Jane och Jason Bourne.

77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det?
Nej, det ringer så många andra och jag har så mycket annat att göra.

78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Jag grät mig igenom två kapitel i "män som hatar kvinnor", ni som läst den kan nog gissa vilka. Annars grät jag i slutet av "Bakom molnen lyser stjärnorna" även om jag inte tyckte så mycket om boken som helhet. Har säkert gråtit till fler men de är de jag kommer på på rak arm. 

79. Tycker du att du är attraktiv?

Yes. I would ;)

80. Vad är du allergisk mot?
Inte allergisk, bara överkänslig mot smycken, smink, krämer, gluten och ciggrök

81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Bara om jag äter från någon annans tallrik

82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
*tittar i spegeln* ¨...Martin. Eller vad dum jag är, det är klart jag skulle ha hetat Bosse. Det finns det folk som kallar mig redan nu.

Kommentarer
Postat av: smultris

1. Vilken svordom använder du mest?

Bög (det är min egen svordom)



2. Äger du en iPod?

ja



3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

06:40



4. Hur många resväskor äger du?

1



5. Använder du flip-floppar?

näe, jag ligger ju i sängen



6. Var köper du dina matvaror ifrån?

ica maxi



7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

ta bilden



8. Vilken var den senaste filmen du såg?

9



9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?

inte med nån :(



10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

MAT



11. Har någon någonsin kallat dig lat?

ehhh, ja



12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

JA



13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?

jag har ingen cdspelare men lyssnar på en jävla massa i iphonen



14. Vilken är världens bästa artist just nu?

ähhh, daniel såklart



15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

min bror berättade en sak om en persons släkting som släktingen inte ens vet om att han vet om men nu vet jag om den fast jag får inte berätta om den eftersom den är en hemlighet.



16. När var senast någon stötte på dig?

aldrig



17. Vad åt du till middag senast?

glutenfri pasta och hemmagjord köttfärssås



18. Använder du huvtröjor?

när jag vill gömma mig



19. Kan du vissla?

NEJ



20. Vem var den senaste som ringde dig?

Bernt



21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?

man kräks av karuseller



22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

ja



23. Vilket riktnummer befinner du dig i?

08



24. Tittade du på tecknat när du var liten?

ja, varför skulle jag inte ha gjort det?



25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

lagom.



26. Hur många syskon har du?

3 bröder



27. Är du blyg inför det motsatta könet?

alltid



28. Vilken film kan du alla replikerna till?

28 dagar senare. the lost boys.



29. Äger du några popband t-shirts?

Nej men jag lever i daniels popbandstshirtar



30. När flög du senast?

nästan exakt ett år sedan



31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?

just nu 3 st



32. Läser du för skojs skull?

näe, för att svälten i afrika ska ta slut



33. Pratar du några andra språk?

Engelska.



34. Diskar du din egen disk?

oftast



35. Har du gråtit offentligt?

ja tyvärr



36. Har du en stationär dator eller en laptop?

Laptop. 3 st och 1 stationär



37. Försöker du alltid lära dig nya saker?

ja, gällande foto, redigering, kameror och CS.



38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

japp men jag har redan massvis av båda



39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

japp (jag tillhör ju den generationen)



40. Kan du kasta macka?

det gör jag ofta, eller ger hundarna då jag inte orkar äta upp den själv.



41. Har du någonsin varit på Jamaica?





42. Vad har du med dig in på bion?

Daniel



43. Vem var din favoritlärare och varför?

men... orka...



44. Har du dejtat någon av en annan religion?

ja, en alien... det borde vara en annan religion.



45. Vad har du för väder?

snö och kyla



46. Har du en blogg?

ja



47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

inget



48. Gillar du att flyga?

ohhhhnej



49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

omtänksam



50. När sov du senast på golvet?

hm, inte alltför länge sedan



51. Vilken är din favorit drink?

vitt vin



52. Gillar du din boende-situation?

absolut



53. Vilken är din mammas hemstad?

mammas??



54. Din pappas hemstad?

Flen



55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

jag sover uselt så genomsnitt är väl 4 timmar



56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?

oftast



57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

näää



58. Vilken är din favoritfrukt?

smultron... det är nästan en frukt iaf



59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

ibland



60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?

36 (om ett par dagar, eller 2 veckor)



61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

kan jag lova... tål inte särskrivningar heller.



62. Tror du på liv på andra planeter?

ja liv absolut, sen vilken typ av liv, det är en annan sak.



63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

findus



64. Tror du att Gud är man eller kvinna?

man



65. Vad var det senaste du åt?

mina hembakta glutenfria lussebullar



66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

det e olika



67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?

mamma ville jag skulle heta Jane, men pappa sa att barn som heter Jane blir mobbade så det blev Jenny... när jag började ettan hade jag en tjej i min klass som blev mobbad för sitt namn, hon hette Jane.



68. Gillar du senap?

GUD NEJ



69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

inte ett skit



70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

ville när jag var liten, nu är jag gammal och feg



71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Båtsman



72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej



73. Tycker du om att krama folk?

jovars



74. Skulle du säga att du är trendig?

som fan... eller som cicci sa: "hahahaha"



75. Äger du en digitalkamera?

ehhhh, ja... ett flertal.



76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Fairuza Balk



http://www.google.se/images?hl=sv&wrapid=tlif12920166623321&q=Fairuza+Balk&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=F5wCTY_ECM6fOtfHoY4E&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CDEQsAQwAA&biw=1362&bih=623



77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det?

ja, om det är nån jag vill ska ringa.



78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

pojken som inte fanns



79. Tycker du att du är attraktiv?





80. Vad är du allergisk mot?

jag tål inte gluten.



81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

icke



82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Damien



2010-12-10 @ 22:34:11
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback