12 Februari, P2


Den sista konserten med den legendariske Bosse Johanssons flickkör (som jag var med i då jag fortfarande räknades som en "flicka". Nu är jag en s.k. "körtant") utspelade sig i lördags. Helt magisk blev den och otroligt många av oss körtanter var med på scen och sjöng.

Jag vet att det är massor av vänner och familjemedlemmar till mig som hade velat komma och se mig förvinna ner i sångarhavet under "Veinermöjnen" för att gråta en skvätt och sedan poppa upp lagom till "Veinermöjnens fingrar flyga, kraftigt ljuda sittrans strängar."

Jag har tydligen varit dålig på att förvarna.

SOM TUR ÄR så var Sveriges radio där och även om man inte ser så mycket kan man säkerligen, i slutet av den 2 timmar långa sändningen, höra en kör på över 300 pers + legendarisk och fantastisk körledare gråta musikaliskt i "Pärlan".

Lördagen den 12 feb kl 15:00, P2 Live Klassiskt.
Själv kommer jag vara i Norge då så jag får la lyssna på webben.


Nu är jag som sagt en sentimental körtant som inte på något sätt är objektiv. Vill ni veta lite mer om Bosse och flickkören så finns det ett lite mer objektivt smakprov
här

Namaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback