merabrormerabrormerabror

Min yngste storebror, Niklas, svar:

1. Vilken svordom använder du mest?
eehh... "jävla"? Men det blir mycket faaaantastiskt därimellan. Eller Fanta.

2. Äger du en iPod?
Nej, varför då?

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
...just nu? *kollar*...08:30. Vet inte varför

4. Hur många resväskor äger du?
En

5. Använder du flip-floppar?
Nej

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Helst Daglivs. Där det finns KRAV-märkt

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Vara med på bilden, det blir så dåligt annars. Eller euu... det blir så dåligt i båda ändarna. Det blir minst dåligt då.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Alice i Underlandet, men jag såg inte klart det. Mycket frustrerande.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?

Väninna. Kvalitets tid :D

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det beror på hur stor summan var... Humm "vad det första jag skulle köpa"... Skriver du det jag säger nu? Jag hinner väl förmodligen tänka en del innan jag kommit på vad jag ska köpa så det första blir nog tandkräm eller något annat vettigt.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, mamma.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Räknas bok?

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?

Rome total war ligger i PC'n, hehe... jag brukar lyssna på radio.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?

Loke

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Vänta... om jag säger det här så blir det ju ingen hemlighet!.... och svar: ja :D

16. När var senast någon stötte på dig?
*kliar sig i huvudet* eeeeh....jag minns det som igår. Ehhhh...tja, i början av december!

17. Vad åt du till middag senast?
En halv hamburgare, 4 hamburgerbröd, sallad, tomat, 3 mackor och en flaska vatten. OBS! Allt var rester från andra personer.

18. Använder du huvtröjor?
När jackan är hos skräddaren.

19. Kan du vissla?
Definitionsfråga men... lite. Kanske lite.

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Macke

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Åkattraktion?... En sån där folk skrattar och kommer ut glada från.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja, säkert. Can't blame them.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?

08

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
JA! Var det någon som inte gjorde det?

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Tillräckligt

26. Hur många syskon har du?
Tillräckligt! *stort garv*

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Händer

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen

29. Äger du några popband t-shirts?
Nej

30. När flög du senast?
Var det hem från Paris? .. ja, hem från Paris för typ 1½ år sedan. *mummlar* Är det så längesen? Nice!

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
2 just nu. Kan bli 4! (*säger han, optimistiskt och trummar sig själv på magen*)

32. Läser du för skojs skull?
Aaa. Plugga räknas va?

33. Pratar du några andra språk?
Aaa. Svenska.. eller "andra språk" var det ja. Engelska, Rövarspråket, franska, japanska, teckenspråk, i fallande duktighetsordning.

34. Diskar du din egen disk?
Vem skulle annars diska den? Är det inte därför det kallas "din disk"?

35. Har du gråtit offentligt?

...inte i TV.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär. Myyycket bättre.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
JA! Därför pluggar jag *sägs med en "daaah-blick*)

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
ne

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
eäehpfff....borde? ..äee. Nää.

40. Kan du kasta macka?
Min syster kan kasta en macka på mig... Det händer oftare att min syster kastar en macka på mig.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej

42. Vad har du med dig in på bion?
Helst vindruvor och popcorn. Ett hett tips!

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Ouff... *harkel*... jag har haft så många.. eller aäeuh, vänta. Sabin Jourdan. S-A-B-I-N-mellanrum-J-O-U-R-D-A-N! Varför? Eller vänta Sadin Jourdan har kanske inte varit den bästa lärare jag har haft, men bäst för mig. Hon var väldigt personlig i sitt lärande... och väldigt intolerant *ler*

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Tror inte det. Nej.

45. Vad har du för väder?
Mörkt. Snöigt. Trevligt.

46. Har du en blogg?
Nej, men min syster har, det är nästan samma sak. Nejmen neeej Cilla...Kan du inte bara skriva "Nej det har jag inte?" Skriv "Jag skriver för långsamt för det" eller något sånt..

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Djurkunskap, fördjupning.

48. Gillar du att flyga?
Nej, för mycket koldioxid.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
"Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner".... DU SKRIVER INTE DET DÄR! DIN LILLA SKIT! ... Cilla! SLUTA! Hur svårt kan det vara att bara trycka "delete"?
Ehum... "livsglad".

50. När sov du senast på golvet?
*lång tystnad* ... längesen. Kommer inte ihåg.

51. Vilken är din favorit drink?
Om det nödvändigtvis måste vara med alkohol... coctailvarianten av "White russian". Utan alkohol: Vad som helst med hallonpuré. Mmmmmycket gott.

52. Gillar du din boende-situation?
Ae... jag har det väldigt bra.. men jag vill testa mina vingar också. Och köket kunde vara roligare att laga i.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Sthlm

54. Din pappas hemstad?
Stockholm

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
*rycker på axlarna* Beror på. Diffar på... 0 till 12. Men försöker sova 8. Sover 8 så ofta jag kan.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Stressiga nej. Fullbokade... nej, men jag har inte mycket tid över.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej. Snarare att jag frågar för mycket.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Den med lågt koldioxidutsläpp. Närodlad.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej. Däremot e-ämnen och konserveringsämnen. Och sötningsmedel.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
24

61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, men jag är värdelös på det. *garv, följt av:* VERKLIGEN värdelös!

62. Tror du på liv på andra planeter?
Ja. Sannolikheten är ju så otroligt liten att vi skulle vara själva.

63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Cilla... Arg är ju att överdriva men.. en känsla som liknar i alla fall. Irritation!

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Både och

65. Vad var det senaste du åt?
Copy paste fråga nr "blablabla".

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag kommer överens med alla kön *flin*
Neeej men, förmodligen det motsatta. Eller nej, det är svårt att säga.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
"Micke" var upptaget så det blev "Nicke" istället. Upptaget i släkten, kanske jag ska tillägga.

68. Gillar du senap?

Inte rent, men ja

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Livet är underbart.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Been there, done that.

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
*fliiin* Den enda jag kommer att tänka på är Igor i Frankensteins monster. Fast det är ju inte sant. Om du hittar en figur som gillar att lära sig saker.. som är vetegirig, glad...och gillar att hjälpa andra, feg... disträ.. ja, så har du nog mig.
Syrrans (Cillas) kommentar: Han är alltså alla karaktärerna i "Bamse" samtidigt.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej. Borde handla mer där. Heja second hand!

73. Tycker du om att krama folk?
JAAAA! Jag har blivit kär i en kram.

74. Skulle du säga att du är trendig?
*fniss* neee... *mera fniss*

75. Äger du en digitalkamera?
Ne. Eller jo, en trasig på mobilen.

76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
...............min syster?

77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det?
mmmnej, jag kan ju ringa upp.

78. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Oj...ehm....ingen bok. Läser för få böcker. Skönlitterära böcker, kanske jag ska säga.

79. Tycker du att du är attraktiv?

Ja, men jag känner mig inte attraktiv

80. Vad är du allergisk mot?
Pass

81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
....sällan.

82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
*ser tankfull ut* Hmmmö?! Förmodligen..Cecilia, för jag kom före henne

Kommentarer
Postat av: smultris

kolla här nu va... sista helgen i januari tror jag, då kanske vi kan planera in ett lite möte så att du kan få din födelsedagspresent nu slash julklapp :)



kanske komma hit o leka kaffeteria med mig och hundarna?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback