"Det finns väl alltid plats för MIG?" /T

Att bero på självförtroende, skicklighet
och en jävla massa flax

image308



LÖRDAG 21:02

"När kommer du hem ifrån Gotland?"
Jag springer efter biljetten för att kika vilken tid på söndag jag ska vara på terminalen.. och det står 02:30!... om 5 timmar. Aaaaah, underbara sms:ande människa, jag hade missat båten (flax!)! I VILD PANIK tjurrusar jag runt i lägenheten och slänger ner saker och kläder jag pyntat golvet med ner i image260väskor, påsar, ryggsäckar och fodral. Ut genom dörren, göm nyckeln, svep all jävla öl (usch ja jävlar) och sen är det raka spåret till Kapitel för att få ett fylligt avsked (Påminn mig om att jag är skyldig Magnus en bira). Där stöter man ihop med Tomas den geten som tydligen ska på samma färja. Jag drack upp hans öl, flörtade med hans bordsdamer och baktalade hans manlighet och ändå bjuder han mig på kaffe väl på färjan

Men på färjan är vi inte än! När Kapitel stänger (00:34 eller något annat speciellt klockslag) så går jag hem för att "blunda lite". Vaknar av Lea som precis kommer hem och säger "Oj, har inte du bråttom nu? Klockan är snart 2..." (fff...)
Kärt farväl av alla Marior i närheten och sen tar man några bestämda steg till terminalen. När man sitter och har så jääävla tråkigt och börjar filosofera över hur halva marknaden hamnat under ens naglar på bara en vecka så kommer Mr. Snubbe inklampande (Ibland har man tuuur). Mr. Snubbe, Cutie, Skrutt, Grannen, Farbror och jag hade dagen innan snackat skit och delat på ett flak till klockan 12 på förmiddagen (relativt slitna, men nöjda) och han var gängets glappkäft. Dzååååå vi snackar en del skit, jag byter om och sen kommer en blöt Tomas in. Jag hade en plats i bistron men Mr. Snubbe övertalade mig att hoppa in i vilstolen bredvid honom som ingen hade paxat. Vi hamnar bakom ett par i 20års åldern som snabbt får för sig att jag är en rolig och trevlig tös och det slutar med att jag hoppar in i deras bil och får skjuts fram till dörren.
Flax! Underbar jävla flax!
Väl hemma ringer Tomas för att kolla läget. Tydligen hade bussarna varit överfulla och allting försenat så medans jag satt med lite frulle och lyssnade på musik så stod han fortfarande och väntade på sitt pendeltåg.

Trist för dig

Nu borde jag egentligen däcka satan men jag tror jag tar en kopp te till först. Jag har inte sovit på en vecka så vad gör några timmar till?


Min älskade Sötros har gjort ett mycket läskigt mästerverk. Jag lekte också lite med bilden. Fint va?





Kommentarer
Postat av: smultris

Hjääääääääääälp:)

Postat av: smultris

hehe, gillade du bilden på dig själv?
http://www.smultris.se/wp-content/uploads/galning.jpg
Aj lav it:)

2007-08-12 @ 18:57:31
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

min fuckoffpose? asläckör:P

2007-08-12 @ 22:31:36
URL: http://ceciliasynd.blogg.se
Postat av: smultris

yepp, sexi sexi:)

2007-08-12 @ 23:18:11
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback