Minijul


Igår såg jag Zarah på folkoperan. En nyskriven opera som handlar om den svenska sångerskan som var lite utav en idealbild av den tyskakvinnan under nazitiden.

Grym. Modigt ämne väcker starka reaktioner. Själv är jag inte lika tvärsäker på att hon var så oskyldig som hon framställs men vad vet jag? Jag var inte ens född då.
Men man ska absolut inte se den om man inte gillar opera, för det är en opera. Jag har själv sjungit liknande skit och har en syster som halvt om halvt livnär sig på det ...och en faster som jobbar backstage på just folkoperan så det är lite utav en äftlig sjukdom i vår familj och jag är smittad.



Idag
hade vi minijul med brudsen (och brorsan). Underbara människor, men återigen: FAN vad livet är svårt utan photoshop! Här får ni några sorgligt oefterbehandlade (finns det ordet?) från den lyckade kvällen:




Vi börjar med herdersgästen Hanna som just varit i Spanien i 4 månader och snart åker iväg till samma jävla ställe i lika många månader till. Skillnaden är att jag kommer ner och gör henne sällskap någon vecka;) Knytis. Garanterat det konstigaste julbord jag varit på Pigga och lyckliga jäntor. I ordning har vi Therese, Vickan, Tessie, moi och Hanna
Tessie spökar Vickan och Therese schteeeker

Nog för att det var kul att svänga runt lite till Rent's "I'll cover you" men bilderna skvallrar om att jag gillar pepparkakor. Men det är inget lite träning och lite kostcirkel kan åtgärda! *går och gör sit-ups*
Vad skiljer julafton från midsommar? Ca 10 kg.





Och här kommer kvällens skönhetstävling:


Jag vann


Nea, Varför ser du inte ut såhär oftare?
Missförstå mig rätt, jag älskar dig, men du ser så bra ut att man vill vrida nacken av dig ibland, vet du det?




Lämna inga bullaaaar på Glenn

Inte dagens, bara jävligt bra


Dessa människor är då mina bruds. Eller ja, Hanna, Tessie och Nea är mina. Vickan och Therese är Hannas som hon lånar ut då och då.




Jag spelar en låt för Tessie i Nickes rum och hör Hanna ifrån köket vråla att jag fått ett sms. När jag galopperar in så sitter hon och leker lite smånöjt med min mobil.
"Det var tråkigt. Han hade bara skrivit puss så jag svarade och kram"

*skratt* Don't try this at home folks, sånt kan bara Hanna komma undan med.




Nu ska jag sova

Kommentarer
Postat av: smultris

vem var det ifrån då??????????

Din glasögonpolare där är söt, absolut, men kunde hon inte hitta några STÖRRE glasögon... haha, ser verkligen ut som om hon kämpat stenh¨årt för den intelligenta blonda sekreterarlooken :)

nej jag menar inget illa, men jag tyckte jag var lite rolig :D

Jag har drömt om fästingar i natt, att en liten pojke satt på min sängkant och hade hundratals fästingar i sitt knä... han pussade på dom och gullade, jag var hysterik... vissa hade jättelånga ben... nu ryser jag.. fy..

PUSS

Postat av: cicci

Vet du att du är störd?:P

Du skulle inte mobba Nea om du kände henne, tro mig ;)

Gud fan vad jag hade svårt att sova inatt. Panikpanikpanik. Låg och rabblade sinnesrobönen, man kan fan tro att jag blivit frälst eller nåt. Sen gav jag upp, tog mig ur sängvärmen ner på det kalla, hårde golvet och gjorde några sit-ups. Sen sov jag som en gris.

Problemlösning

2007-12-29 @ 15:43:44
Postat av: Isak

haha, vilket face! den där blondinen med glasögon kan verkligen se både snygg och ful utXD.

2008-01-07 @ 07:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback