Långt jävla inlägg men ack så läsvärt!

Innehållsförteckning
  • Loke
  • Tessie 17 år
  • Fyllebär på G
  • Fest med tre (fyra) F
  • Om bloggoffer
  • Övrigt

Dagens

"När jag var mycket liten ville jag bli präst. Vid fem års ålder ville jag bli kock för jag tyckte det var så roligt att vända fiskpinnar (en konst jag behärskar till fulländning idag). När jag börjat lågstadiet insåg jag att mitt kall låg i djurrättsrörelsen. Jag gick med i Greenpeace och ritade elefanter på mattelektionerna.

Sen kom högstadiet och pubertetspolitiken.
Jag skulle upplysa världen om dess galenskap med säkerhetsnålar, färgglad frisyr och med tusen gånger tusen inringade A´n ritade på skolans toalettväggar.

Så flyttade jag hemifrån och började på teaterestetiska gymnasiet och blev kär. Och ännu en gång var meningen med livet så smärtsamt uppenbar.

Och idag?
Jag kan avslöja att jag inte är en matroad skådespelare i rollen av en prästpunkare.

Men jag tycker fortfarande om att rita elefanter... "



Så inleds presentationen på hans hemsida. Han som är min yngste brors störste idol, medeltidsveckans mest kända gycklare och låttexternas mästare: Loke

Till er som tror sig känna mig i några år till:
Födelsedag, Förlovningsfest, Möhippa, Bröllop, Dop, Skilsmässo-"ey, gaska upp dig!", Klimakteriefest, Pensionsdag, Begravning... skitsamma
Om någon någongång någonstans av någon anledning ska ha fest för moi så vill jag att ni hyr Loke. Han är inte dyr om ni satsar på att betala i natura gissar jag. Förra året så såg jag honom i Visbys enda porrbutik och i år så annonserade han efter någon att gifta sig med... och gifte sig på scen sista dagen för föreställning.
"..och vara henne trogen tills döden skiljer er åt."
"VA!?"




Tessie 17 år

Den 1:a september firade vi Therese Neidenmark en dag i förskott. Så här fin var hon då och är hon antagligen fortfarande (OBS! Bilderna är inte redigerade) :


image315





Fyllebär på G

Vi har redan två (1, 2) härliga texter från den kvällen så jag ska inte bli långradig. Lägger bara till att Sötros gjorde århundradets snyggaste insmuggling av mig på Picasso och Alesk raggade fram en öl både till sig själv och mig av en lång, lönnfet snubbe som inte talade svenska och inte hade något hår.
AA mobbade mig mest hela kvällen. Han var nog svartis för att Sötros friat till mig utan att fråga honom först. Synd för dig skruttegull!

Fyra sköna (tyvärr inga från Picasso) :

image286image285image284image283




Fest med tre (fyra) F

Förlovning
Flytt
Födelsedag
(Fredd)

Fredd och hans familj har flyttat till ett nytt (skitsnyggt) hus ganska nyligen. Hans morsa Stina har förlovat sig med en snubbe vid namn Jugge som är rolig att dansa med och för bara några dar sedan fyllde Jugge år. Jag erbjöd mig självklart att hjälpa till på festen och som tack så fick jag äta deras mat, mingla med deras vänner, äga deras söner och brorsöner på Guitar hero, ragga upp deras söners flickvänner på dansgolvet, dricka deras alkohol, sova i deras säng och duscha i deras dusch inkl. frukost a la lyx på morgonen.
Jag har ett hårt liv
Stina har 4 söner och en bror. Jugge har 2 söner. Alla kusiner som var där var också grabs. Det var bara flickvännerna som var tikar, också jag. 60 pers skulle det vara. Jag hade skitkul.
Fredds morsas killes sons kusin Simon och jag kom jävligt bra överens, trots att han var bajare.



Om bloggoffer

Tillsist tänkte jag ställa två frågor som många andra bloggare har ställt och aldrig fått svar på, så det är väl lönlöst men: Vilka läser egentligen? Varför kommenterar inte alla?
Jag är inte intresserad av den här tävlingen om vem som får flest kommentarer för jag försöker ändå hålla bloggen relativt hemlig så att jag kan snacka skit om folk, men jag måste få veta vilka som läser!!
Why? Jo för att annars kanske jag snackar skit om er så att ni ser det :P *flin*
Ja, jag erkänner. Nej, nu kommer absolut ingen avslöja sig - skit också
Fick precis veta att tre sköna typer, som tål en del, läser min blogg men så det var ju lugnt. Men! Jag kommer fortfarande ihåg vilket liv det blev på Jacob Sjöstrand när jag skrev att Alex tyckte att han såg ut som om han hade somnat i ett våffeljärn. Inte fan var det meningen att Jacob skulle läsa det inlägget!

Så eftersom att jag har insett att den här bloggen inte är så diskret som jag trodde så kommer jag börja censurera helt enkelt. Det blir bara bråk och tjafs annars och jag vill vara svenskt neutral och diplomatisk..
... ... ................... .. .. Hahahahahaha Eller hur?:P Århundradets skämt.

Nej, åtgärden blir istället att gå tillbaka till mitt gamla smeknamnssystem. Då vet de jag skriver om vilka de själva är utan att behöva känna sig uthängda. Vissa namn/smeknamn är redan utlistade eftersom att jag lagt in bilder också men.. synd. Det är nära vänner som tål en del, det är lugnt.
Tål de mig så tål de det.


Övrigt

Mitt kaffe har kallnat så jag ska hämta nytt
Låten som spelas nu är Fibes, Oh Fibes! - Get up och ikväll har jag haft myskväll med min lillasyster då vi snackat skit och tittat på Lady & Lufsen
Coolingar indeed. Så... ja

Ciao

Kommentarer
Postat av: smultris

jag läser, jag kommenterar:)
Samma med min blogg, jag trodde inte alls det va många som läste men sedan fick jag på ett sjukt skojigt sätt reda på att alla tantslem på www.poeter.se läser mig:)
Coolt va, dom stalkar mig liksom, dom avskyr mig men ändå läser dom mig regelbundet, jag måste vara het, jag måste vara deras största hemlighet, deras kärlek... ohhhh vilken lek:)

Postat av: aleks

haha sköna bilder men ännu skönare minnen :) tack för en trevlig och störd kväll.
fast sorry för en aspackad aleks =)
snygga bilder

2007-09-09 @ 22:58:37
URL: http://www.alesk.bloggspace.se
Postat av: Flickvän

JAG LÄSER!
Jättemycket och jätteofta. Du uppdaterar alltför sällan, men när det väl kommer upp ett inlägg.. ja, jag blir frälst.
DEEEERBY!

2007-09-10 @ 16:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback