Ett mumintroll om dagen är bra för maaagen


Trots att Mumin alltid försöker måla upp bilden av en svart värld och hans onda personlighet så verkar han vara positiv till ALLT!     "Gud vad god mat ni har här i Stockholm",     "Fan vad snygga tjejer det är överallt",     "Jag trodde tunnelbanan skulle vara mycket bullrigare, det här var ju assmidigt",     "Sushi var ju skitgott! Kan vi inte äta det imorgon också!",     "Ja, jag vill också promenera - vad skönt!",     "Åh, här händer det ju saker hela ti'n ju, man hinner aldrig få tråkigt!" o.s.v.

Jätteskönt. Precis vad jag behöver.
Ändå var han tvungen att sitta med på yogan i 2 timmar och hålla god min trots att han tyckte att det var en allt annat än behaglig upplevelse

Senare samma kväll (torsdag) tog jag med honom till min blivande stammisrestaurang, Söderkisen, och lagom till notan glider det in en lustig figur med hästsvans, glasögon, kritstrecksrandig kostym, rosa fluga och en hink full av rosor


    X: "Godkväll. Har ni tänkt på att kannan som står här på bordet är ganska liten och väldigt söt?"
   
    M & C: "....eh.. jo...?"
   
    X: " Eller hur! Jättefin! Säg, har ni även tänkt på att dessa rosor också är väldigt fina"
   
    M:
"Ehum.. jora"
   
    C: "Absolut, jättefina"
   
    X: "Ska ni inte ha en ros? Bara ros, 50 kr, ros med sång, 60 kr och bara sång 30 kronor"
   
    C: "Åh, du sjunger?!"
   
    X: "Det gör jag!"
   
    C:
"Sjunger du någe bra då?"
   
    X: "Självfallet!"
   
    M: "Med det gör ju hon här också, ni kan ju sjunga tillsammans"
   
    C: "Nejnejnejnejnej"
   
    X: "Ah, är hon lite blyg?"
   
    M: "Joooo, komigen nu Cicci!"
   
    C: "Jag tror inte vi sjunger samma sort låtar. Vad heter du förresten"
   
    X:
"Jag är nattens ros. Det finns ett klipp när jag sjunger på youtube ( KLICKA HÄR! )"
   
    M: "Jomen vi tar det då!"
   
    X: "Vaddå?"
   
    M: "Ros med sång"
   
    X:
"Självfallet *harkel*"

*påbörjar sång*
*ger ros till mumin*
*får mumin att ge mig ros*
*avslutar sång*

    X: "SÅ! Nu får man kyssa bruden. Adjö!"


Åh gud vad vi skrattade! Jag var röd som en kräfta i säkert en kvart efter att han gått. Sen promenerade vi hem och jag sov som en klubbad.


Dagen därpå fick han följa med till mitt plugg och var lika positiv där.
Åt på tikka.
Fick följa med till Crimson och hämta ut Simons och mina diabilder.
Köpte hämtsushi som han fick äta för första gången.
Såg, trots högljudda protester, "Resan till Melonia" då jag själv somnade 10 minuter in i filmen med ryggen mot honom. Vaknar vid höjdpunkten. Vänder mig om. "Godmorgon!" säger Mumin sällskapssjukt. "Godmorgon" svarar jag och somnar om.

Senare kom Hanna och så satt vi alla tre och såg på "Parfymen" och åt onyttigheter. Somnade. Vaknade mitt i natten av att jag var mos. Hanna och Mumin, på var sin sida, hade krupit så nära att de gott och väl hade kunnat få in varsin person till på kanten. Meeen mysfaktorn tog ut knölfaktorn så jag lyckades somna om på en femöring.

Frukost. Hanna gick till S.A.T.S. och skulle sedan komma tillbaka till mig för att duscha och hämta sina saker. Jag städade medan Mumin smilade in sig hos min familj.
Promenad till Centralen.
En till Sushi.
Avvinkning.
Jag åker till pappa i Alvik och mitt inne i kaffe och glass ringer Hanna och undrar var jag är. Hon trodde tydligen att jag skulle komma tillbaka så hon var fortfarande kvar hos mig. :P Så kan det gå.

Pappa och jag snackar MC och fotografering och 5 skjutsar han hem mig på sin hoj.
Barnvakt till lillasyster. Vi leker lite, hjälps åt att laga jättegod kyckling, spelar spel som jag vinner (YES!! *Whowhowhowho*), läser Bamse och nu är jag här.


Det var uppdateringen det. Snipp snapp snut.

Kommentarer
Postat av: Mumin

för jag ska bli japaaaaan!

och svulla sushi hela daaaaa´n!



nästa gång jag är uppe så ska vi supa!

2008-08-30 @ 23:19:54
Postat av: smultris

jamen det är såna här uppdateringar jag gillar... mer uppdateringar åt folket... eller iaf åt smultris :D

Postat av: smultris

det står att du har 2 kommentarer här men bara min syns... how come?

2008-08-31 @ 20:11:58
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

Ser du inte mumins?:S

2008-08-31 @ 21:13:41
Postat av: smultris

jo nu ...

2008-08-31 @ 21:35:03
URL: http://www.smultris.se
Postat av: smultris

du, kan du inte ändra till den designen du hade innan du bytte tillbaka till denna???

Denna är alldles för dumdum...



Kinkig

2008-08-31 @ 21:48:13
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Men geeeeeeet, jag har ju inte sparat den gamla!

Aja skitsamma, jag får göra en helt ny då

2008-08-31 @ 22:01:01
Postat av: smultris

hejja hejja... igen :D



Lycklig

2008-08-31 @ 22:04:01
URL: http://www.smultris.se
Postat av: smultris

Bättre, nu ser man länkar, kommentarer försvinner inte i den vita bakgrunden osv...

2008-08-31 @ 22:25:54
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Skönt att höra att du är nöjd :)

2008-09-01 @ 00:25:24
Postat av: smultris

ohhh, ännu bättre :D

2008-09-01 @ 00:59:39
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

*lycklig*

2008-09-01 @ 01:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback