Fredag

image531
Jag och Tobbe drog några
cappucino och saknade Smultris
hela tiden! Vi grät jättemycket, det
var hur sorgligt som helst.
Hon mådde krassligt så hon låg
och badade vid ett nydammsuget golv,
men vi lyckades ha det trevligt ändå.

Eftersom att Tobbe bara har träffat
Bosse innan så hade vi en liten
lära-känna-varandra-dag.







Om människan


image543Syskon: 1 storasyster. 3 år äldre?
  • 3 favoritfilmer: Léon, någonting och någonting.
  • Filmsmak: Spagetticowboyfilmer (?). Trion med han som gjorde musiken och han som filmade så vackra, långa 5 minuters scener och han huvudrollen. Nej, jag kommer inte ihåg vad dom hette. Tycker om oförutsägbara filmer och filmer från andra länder, t.ex. Iran.
  • Musiksmak: Utländsk? Lolas länk (?).
  • Största förebild: Farfar som bröt familjetraditionerna. Istället för att bli varvare precis som syskonen, far, farfar osv så luffade han upp till Stockholm och utbildade sig till trädgårdsmästare.
  • Tidigare liv: Neger. Och motsatsen.. eller hur det nu va.
  • Drömresemål: Egypten. Har nu redan varit där med kollega.
  • Mammas vs. Pappas barn: Ingens barn. Enstöring.
    De råkade antagligen förväxla äggen.
  • Första bloggen: "Ett år innan bloggandet blev populärt"
  • Första kameran: 2003
  • Trivs på jobbet: Delade känslor. Cheferna är dumma i skallen och det är inte kul att gå upp så tidigt, men å andra sidan så har man gott om tid när man slutar 15.00 och lägger sig 03.00.
  • Går upp på morgonen: 06.00. Börjar få in en rutin på det.
  • Nätter vs. dagar: Nätter!
  • Bästa vädret: Regn, sol och solregn. Hade ett himla fint paraply...
  • Dold talang: Snabb som satan.
  • Övrigt: Vet inte hur man skriker. Vi ska ha skrikterapi på Sveavägen
    en vacker dag

image541




Shin kunde inte komma in eftersom att han hade en sjuk son hemma så när berget inte kan komma till Muhammed...

Vi var hemma hos Shin runt 21.00 och såg där på en av mina favoritfilmer, green street hooligans (då saknade jag dig fan mest Sötros), och en annan film om gängkultur som kom till samtidigt som kravallerna i frankrike 1995. La Haine.
Herre min gös så mycket information det blev på samma gång! Killarna lärde mig massor om massor men jag kände mig väldigt nedbuad när jag konstaterade att jag inte slutar läsa en bok jag börjat läsa och att jag skolkat ungefär hälften så mycket som de gjorde under gymnasietiden. Ändå är de så förbannat allmänbildade, fan vad orättvist. Frans Hitler säger jag bara.






Kom hem med Tobbes hatt, men den var det faktiskt meningen att jag skulle låna. Att hans mössa sen också låg i fickan är en annan historia...

Ett avslutande sms konstaterade att Bosse inte är lika trevlig som jag är. Känns bra.





Anledningen att jag publicerar inlägget nu, 04:53 en söndagmorgon, är att jag haft en skitjobbigt, halvsovande natt. Vaknade, somnade, drömde, vaknade, drömde, sömnade, vaknade, gjorde några sit-ups och uäääh
Sen ska man jobba idag också. Första arbetsdagen. Bra timing.
Tjipp och hej på er

Kommentarer
Postat av: smultris

fy fan vad mysigt det där såg ut, ville också lattefika som en dåre i ett flertimsmaraton... Bilden på Tobbe när han halvhänger övr koppen och man anar staden genom fönstret, den är urmysig...

Bosse är ganska rolig faktiskt, men mest när man har en egen liten Bosse i sig :D
Annars älskar jag Cecilia (jag vet, bara din mamma kallar dig det, men jag är ju morsa nuförtiden så då är det berättigat), jag älskar Bosse också, fast på ett annat sätt. Så älskar jag Emil och Ronja :D

Puss på dig

Postat av: Tobbe

Ja, det var en trevlig kväll. Cappucino är bra för själen :)
Cicci passar bra i hatt, vilket gör att ett noir-tema dyker upp i skallen. Noir-cicci-hatt samt gamla stan lär ju vara ren fotografisk skönhet :D

Är lite trött och sliten just nu. Var ute och festade med några bolivianer inatt. Fantastiskt vackra människor (både till utseende och själslig värme).
Kom hem vid ungefär samma tidpunkt som detta blogginlägg dök upp.

Nu skall jag snart iväg och spela innebandy i två timmar, vilket faktiskt tar emot lite grann. Känner liksom för att sova.

2008-02-17 @ 12:04:52
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: Cicci

Tobbe är urmysig. Världens gentleman *pussar kind*
Tack Jenny, det där behövde jag faktiskt höra. Jag tycker inte heller att Bosse är så inihelvete åt helvete så länge man får henne i lagom doser.

Andreas och jag spånade om en värld av Bossar och Felixar (Andreas alterego). Det skulle bli vackert pyntat.

Tobbe, vi har en ordentligt fotodate inbokad. Nu ska jag slagga

2008-02-17 @ 22:55:43
Postat av: Daemon

Jävla störda människor, kan ni inte försöka hålla er till EN personlighet?
Skärpning nu för fan.
Det är som att skylla alla dumheter man gör på Mållgan (han hette väl så, Alfons låtsaspolare?).
Ni är inte 12 år längre! Jeesh.

2008-02-18 @ 10:22:52
Postat av: Cicci

Min polare Maria har en pojkvän. Vi kallar honom Molgan för att ingen av oss har sett honom ännu (förutom en dålig bild från en mobilkamera)och de har varit tillsammans i 5 år. DET är sjukt

Deams ditt pucko, jag ska sätta dig i knät någon gång och berätta sagan om hur Bosse kom till. Det är väl klart som fan att alla fattar att jag är Bosse, det allt handlar om är egentligen om man är roligare eller tråkigare utan alkohol i blodomloppet *BANG*

2008-02-18 @ 15:54:12
Postat av: Daemon

Det är väl klart jag fattar för helvetes jävlar helvete satans fan!
Man behöver ju inte bli värsta Dr Jekyll & Mr Hyde med lite alkohol i kroppen. Sedan gå bärsärk med snoppen. (medvetet rim samt icke genus-neutralt, men det skiter jag i, jag tyckte det var roligt. Jag är dessutom skåning och poängen går fram) och sedan kalla det alter ego.
Full Cecilia eller nykter Cecilia. Det är vad det är!
Felix, Bosse, Bengt och Guran! Jag har svårt med alla dessa jävla namn. Nej, skärpning! Annars drar jag er i örat. Förgrymmade ungdomar! Grrrrr *roooaar*

2008-02-18 @ 19:06:09
Postat av: smultris

ooohhhh sexy sexy när Daems blir dominant ;)

2008-02-18 @ 20:28:39
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Daemon

Haha, smisk ska ni ha, nedrans Stockholmare!
Dr Daemon ska lära er att uppföra sig ;-)

2008-02-18 @ 20:31:17
Postat av: Cicci

Aaaaaaw sötnos, och du som bara träffat Bosse och Cicci! Vad ska du säga när Cilla, Loppan, Carmen eller Bibbi får lust att svänga förbi? Ser alla till att lära sig hjärtmassage tills dess för säkerhetsskull?

Haha jag har fått höra att jag är bra på att locka fram det dominanta i människor men jag får nog inte säga vem som sa det :P

2008-02-18 @ 21:26:26
Postat av: Cicci

OH, Deams! Jag har två brudar som vill träffa dig. Harry och Hasse heter dom

2008-02-18 @ 21:27:36
Postat av: Daemon

*säger upp bekantskapen med Cicci/Bosse/Tratten/Snorkeln/My/Janne/Bengan/Biffen och Freddy*

2008-02-18 @ 22:04:11
Postat av: Cicci

Jasså, bara 9 av oss? *retas* *kollar Deams smärtgräns* *ger en puss på kinden när jag ändå är igång* ... *gömmer sig* *blir en svan*

2008-02-18 @ 22:10:57
Postat av: Daemon

haha, nå.. bara för det är du då :-)

2008-02-18 @ 22:22:14
Postat av: Tobbe

haha... skönt bittra ni är!

Tror Deamon kanske har en stockholmare i sig. Som byter
ut alla Ä mot E i uttalen.

2008-02-18 @ 23:11:01
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: Tobbe

Lade förresten upp några av bilderna på min myspace-sida:


http://www.myspace.com/carlaberatio

2008-02-19 @ 20:59:50
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: Bonkish

Du är en sådan model-babe, Tobbe! Cillan, vad faa-aaa-an! Du är en farlig människa att umgås med om man råkar vara aktiv huvudbonadsbärare eftersom den gemensamma nämnaren genom alla dina personligheter är att de allesammans förfaller vara skillade i konsten att stjäla ovannämnda accessoirer.
Dessutom måste jag få påpeka att du inte verkar ha varit så uppmärksam på stackars AbbeTobbes liv och leverne... Men det kanske inte var Cicci, utan Cicciolina som fikade vid nämnda tillfälle.
;-)

Daemon, ett asroligt klipp med en av dina landsmän: http://www.youtube.com/watch?v=gpxJhpofAPE

2008-02-22 @ 00:42:46
Postat av: Cicci

Nejmen nu tycker jag att du är lite vrång. Det var faktiskt den unge gentlemannen själv som tryckte saker på mitt huvud när han tyckte det såg ut som om jag frös. Jag var MYCKET uppmärksam och kan i princip dra hans farfars hela livshistoria men jag är verkligen helt värdelös på namn. Har jag inte berättat sagan om Frans Hitler?

Haha, ja det där klippet är söndertittat sedan något år tillbaka. Johan Glans är verkligen underbar. Men jag trodde han skulle vara längre, det trodde jag. ;)

2008-02-22 @ 01:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback