"Glad påsk kärring!"

Jag somnade halv 5 imorse och tänkte jag skulle ta en riktigt lång sovmorgon.
Det gick sådär. Mellan 10:00 -11:45 fick jag ungefär 1 sms i kvarten så jag gav tillsist upp.
Det blev en jättehärlig morgon. Jag, Nicke, Popeno och Calle tog oss in till Sirap och åt deras jättegoda brunch och var sådär filosofiska som man alltid är i Popenos sällskap. Calle kom på att han skulle bli stadsminister och att han skulle köpa en likadan hatt som Nicke, fast mindre (som jag förövrigt gav Nicke i födelsedag förra året). Världens gulligaste unge med världens gulligaste pappa.

Igår var det ju världspoesins dag. Väldigt lyckad även om inte allt föll alla på näbben. Jag var nog lite tråkig kan jag tänka mig, eller iallafall inte riktigt i den stämning pateterna var vana att se mig, nämligen lugn, nykter och frånvarande. Rätt skönt för mig dock. Lola fick tillbaka sin scarf och Aberatio fick sin hatt men glömde sin mössa - igen. Guds Clown var tydligen med i Räfven och spelade därmed med Loke och när jag fick höra det försvann den lilla respekt och distans jag hade. Jag rammade in i honom, trampade på de nylackade skorna och kacklade fram något osammanhängande om rävar. Imponerade nog så förstod han och det slutade med att jag lovade att komma på deras nästa spelning i stockholm (22 april på cafe 44) om de kom till mitt medeltida barnhantverk på Gotland.

Idag insåg jag varför jag kände igen en av killarna bakom sabatrummorna. Han jobbar nämligen på mitt närmaste Konsum som jag besökte idag.

image666
Både jag och Nicke är lite
småtrötta så vi försöker peppa
upp oss med musik. Just nu
spelas "Bossy" med dunkande
bas. Snart ska jag ringa Tessie
för en fika och inatt (23:00) ska
hon konfirmera sig. Jag vet inte
varför det är så mycket fler
ritualer och mer hokuspokus för
de som konfirmerar sig
i efterhand men men...

Imorgon får vi se vad jag gör
på dagen men på kvällen ska
jag antagligen på påskmiddag
hos Fredd och co
Jag känner mig så förbannat
välkommen i den familjen nu.
Jag firade deras inflyttning,
Jugges födelsedag,
Jugges och Stinas förlovning,
var på parkvällen med alla bröderna + flickvänner och såg Figaros bröllop och nu är jag även inbjuden till påsk. Mysiga jävla människor.

Kommentarer
Postat av: smultris

hejsan raring, livet börjar komma i ordning nu... ska snart se skräckfilmen som Chrille somnade ifrån igår och som jag inte ville se ensam ...

Jag försöker verkligen att förstå det du skrev om poesikvällen igår men jag hajjar nada... du får förklara allt och berätta allt för mig när vi ses snart ;)

PUSS

Postat av: smultris

vem smsasde dig inatt så ofta då????

Berätta genast innan jag dööööör av nyfikenhet.

2008-03-22 @ 22:52:57
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

Andas djuuuupt. Det var ingen speciell utan många olika. Aberatio, Popeno, Jonas, Målsman osv osv

2008-03-23 @ 22:32:26
Postat av: smultris

herrejisses då :D

2008-03-23 @ 23:17:34
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback