Vad hände i Spanien nudå?

image607


Jo, det ska jag berätta alldeles strax men först måste jag bara få beundra några människor.

Det är jävligt sällan artister nuförtiden gör bra ifrån sig live.
De är osynkade och sångarna verkar ha blivit ordentligt upp- och nermixade för att överhuvudtaget sjunga i ton på den inspelade versionen. Jag och min musikörade släkt lider ofta av det faktumet. En normal Svensson vet oftast inte var en kvartston är för något och har därför heller inga problem med att någon tar en kvartston fel men det är en annan historia

Därför måste jag berömma
denna grupp som gör ett minst lika bra framträdande som vilken inspelning som helst.
Tycker mycket, mycket bättre om dom nu.







Så! Spanien
Jag för ju alltid resedagbok (när jag hinner) så just denna gång kommer jag bara skriva av vad jag har har skrivit där. Lite fantasilöst kanske men men










28 Februari 2008 04:15 Torsdag Natt


Usch satan vad kallt! Eller ja, det är mycket bättre nu när jag sitter inne i väntehallen men den öppnade inte förrns 04:00 så jag har stått utanför i en halvtimme. Jag sitter just nu vid Arlanda Express och väntar på att biljettkassörerna ska vakna. Fräser i en pappersduk från en gammal toarulle och känner mig jättefräsch. Typiskt att jag ska bli förkyld dagen innan jag åker till Spanien och hälsar på Hanna.

Shit vad jag är trött. Eftersom att jag ändå skulle hit så tidigt så sket jag i att gå och lägga mig. Jag kan sova på planet, där händer det inte så mycket ändå.

Ibland önskar jag att jag var narkoleptiker

*hostrosselhost* Hoppas Malagas sol gör förkylningen lindrigare. Nu öppnades biljettluckan så jag lär väl resa på mig...


09.28


HELVETE! Jag sitter på en flygplats i Schweiz och har precis tappat en Wix Blå mellan brösten och jag vågar inte ta upp den. Skit skit skit skit. Det är samma sak när jag går på bio. Det slutar alltid med att jag sitter och äter popcorn ur tröjan. Jag skyller på dåliga gener, min mamma kallades för Hoppsan när hon var yngre.

Första flygningen är avklarad och jag sov som en get.
Hade hamnat på platsen vid nödutgångarna så jag hade
nästan pinsamt mycket benutrymme.

Nu låter jag krax-krax och ska definitivt sova så fort jag
kommer "hem".


14:16



Nu sitter jag på tåget från flygplatsen och det är strålande sol. En av mina väskor har försvunnit på vägen men det känns rätt piano. De skickar den antagligen till hotellet redan imorgon och dessutom så har jag ju kvar väskan med pannkakorna i ;)

Mittemot mig sitter två britter. En äldre herre som någon gång i sitt liv lekt med en tatueringspenna och hans fru som har ett enormt underbett. Trevliga verkar de iallafall.

Alla har varit så hjälpsamma! Damen som hjälpte mig med den förlorade väskan gav mig en mycket detaljerad beskrivning av hur man tar sig till tåget. När jag ändå inte lyckades så följde en charmig vakt mig hela vägen till perrongen och väl DÄR hjälpte en annan karl (som bara knappt kunde engelska) till med att få fram min biljett eftersom att biljettautomaten bara kunde spanska.


14:37



Shit, dom har björkar!


20:14


Fan vad duktig jag är! Jag har lyckats skaffa fram en taxi
och handla mat bara genom att säga hola, gracías och
Hasta luego (har jag skrivit här men det hoppas jag
verkligen är en
felskrivning:S:S)

Jag såg en katt utan ett öra och en hund utan svans.
En klubb som hette Lola och en kyrka som hette Carmen
(den på bilden). Nu måste jag gå och äta något, annars
blir det inga pannkakor över till Hanna.


21:07


Herregud
Jag gick långt och jag gick runt och jag hittade smala, smågator. Burger King, Oriental, Papa Lugis pizza. Det ena var för fancy, det andra var för sunkigt och i det tredje fanns det bara drinkar. Tillslut hittade jag det perfekta stället 50 meter från mitt hotell. Eller mindre, det är på andra sidan gatan.

Så hr sitter jag nu med små baguettsnittar/bitar och en livsfarlig drink och väntar på att den trevlige kyparen ska komma med min mat. Herregud, den smakar inte ens sprit (drinken) men oj.. det känns av i huvudet. Himla tur ändå att det är nära hem.

Hmm.. maten kom nu. Kyckligen smakade lite bränt på sina ställen men det var en jättestor härlig sallad till. Och min tjubaludrink ofcourse. Jag måste fråga vad namnet var nuigen..

Herregud vad jag behövde mat

Haha, ja det är väl därför man inte ska ha böcker vid matbordet. Här, på nästa sida, har ni iallafall ett ofrivilligt smakprov på min middag om någon är sugen. Väl bekomme.


23:06


När jag kommit egenom hälften av drink nummer två så känner jag onda blickar i ryggen. När jag snurrar runt står där en ilsken, brunbränd blondin med armarna i kors.

Hanna









Nu måste jag duscha och ta mig till jobbet så resten av dagarna får ni senare. Resten kommer bli mycket mer sammanfattat kan jag förvarna om. Jag är bara så ambitiös med skrivandet i början.
Ciao

Kommentarer
Postat av: smultris

varför en ilsken hanna????

Postat av: Cicci

Tja.. hon hade inte fått tag på mig på mobilen och visste inte när jag skulle vara framme så hon hade suttit utanför min dörr i en timme och sen skjutit in väldens sötaste arga brev under dörrglipan innan hon, av en slump, råkade se mig påväg hem. Jag hade varit dålig med informationen men vafan, jag var ju på semester ;P

2008-03-04 @ 22:11:01
Postat av: mumin

hahaha, ja man kan ju undra hur det kom sig att folk var så hjälpsamma;). men en sådan drink skulle sitta fint nu känner jag, shit asså(sitter i plugget), kommer att bli skåpsalkis^^.

2008-03-06 @ 09:05:34
Postat av: cicci

det skulle inte förvåna mig ett dugg, mumin älskling. Men man kan faktiskt fråga sig varför de var så hjälpsamma, jag som inte ens är rubia

2008-03-06 @ 12:42:16
Postat av: smultris

kaffe med sprit kallas på ren norrlänska för kaffekask... men vad fan kallas te med sprit :)

2008-03-06 @ 21:01:34
URL: http://www.smultris.se
Postat av: cicci

Kompromiss?

2008-03-06 @ 23:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback