Mysrys

Musik (nostalgi)


Jag måste nog tyvärr rensa lite mer i min bekantskapskrets. Det känns både sorgligt och skönt. Anledningen är att jag måste vara lite sparsam med energin nuförtiden och när jag träffar vissa människor känner jag mig tvungen att ha alla sinnen på helspänn hela tiden. Antagligen ligger det mest hos mig, men inte bara. Jag blev väl lite skadad när jag insåg att bara för att jag helt plötsligt har lärt att dra gränser så betyder inte det alla i min krets kan det.

Åh, det är så skönt att fatta bra beslut. Det känns inte kvävande och krävande att ta konsekvenserna när man vet att man gör rätt. Haha, hör hur jag låter. Jag låter som en 100 år gammal nunna. Folk har kommenterat att jag också har börjat låta jävligt kristen. Fel. Däremot har jag börjat bli hoppfull, och det är inte dumt alls.


Jag blir alltid lika förvånad när jag hör att folk läser min blogg. Jag tror det bara är de som kommenterar, d.v.s. Smultris, Wicke, Mumin, Thure och Tessie, Hanna och Simon ibland. Sen får jag höra att klasskompisaar varit på bloggen till och från redan då jag fortfarande var förlovad med Tina
*vinkar till Alondra*
Så ni får gärna påminna mig om jag skriver för mycket skit om folk att jag skriver på en offentlig internetsida som vem som helst kan hitta. Jag har redan lyckats förolämpa både Alex och Jacob. Men det var iofs längesen. Tur att Laus har både humor och självdistans, annars skulle jag ligga risigt till.



Är jag en moralkaka?


Jag träffade en jättetrevlig fotograf som heter Daniel Lindh idag som jag kanske ska göra APU hos. Ärligt erkände han att han var dålig pedagog vilket fick mig att erkänna att jag helst inte jobbar fritt men är grym på att ta order. Sen kom vi också fram till att ingen av oss dricker mycket, båda äter kött och båda är eller har varit glutenintoleranta. Jag tror det kommer bli super att jobba där, jag ska bara kika på studion så jag vet hur det ser ut.


Kommer ha ganska taskigt med fritid ett tag framöver så bli inte deprimerade om jag inte kan följa med hela tiden och överallt. Passa istället på nu kommande vecka då jag släpper allt och satsar på att ha min första riktigt grymma födelsedag.



Fin present på 16årsdagen (eller var det 15?)
Ursäkta den superkonstiga cencuren.
Det är en kompromiss mellan fotografens upphovsrätt och
"modellens" rätt att inte bli uthängd på offentliga sidor
Eller det störda är att modellen egentligen inte har några rättigheter så länge bilderna inte är stötande men men, respekt duger




Kommentarer
Postat av: smultris

hoppas inte jag är en av de som ska räknas bort.



ang tavlan så flödar en skön distaniserad ironi genom de raderna, jag nästan njuter av det... ;)



Vad gäller Jacob så har du knappast förolämpat honom mer än vad han har förolämpat många många andra genom åren vi känt honom... Man får vad man ger liksom....



Puss påre

Postat av: Cicci

haha, men min skuld blir ju inte mindre bara för att den jag gör något mot är ännu sämre, right?

2008-10-12 @ 14:22:29
Postat av: smultris

du har ju inte gjort nåt, seriöst.

2008-10-12 @ 18:12:11
URL: http://www.smultris.se
Postat av: smultris

du har ju inte gjort nåt, seriöst.

2008-10-12 @ 18:12:50
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Wicke

Energitjuvar finns och kommer alltid finnas. kan vara bra att rensa bort ibland, har jag gjort och det känns skönt.Det finns "vänner" och riktiga vänner som ställer upp om det så är ett brustet skosnöre...

2008-10-13 @ 07:53:32
Postat av: Alex

Ha, inte är jag långsint int! Om det var mig du menade, alltså?



:-P

2008-10-13 @ 11:04:36
URL: http://www.poeter.se/alex
Postat av: cicci

Smultris; Äsch nejdå, men än är jag ju inte helgonförklarad så någonting kan jag ju göra bättre

Wicke; så sant. Eller ett brustet hjärta. Eller en nagel. Mycket brustet i ett liv blir det.

Alex; Jag tog dig som ett exemple, det gör väl inget? ;) Nu för tiden är ju du och jag besta veener ju

2008-10-13 @ 14:36:02
Postat av: Alex

Vänner som aldrig träffas, men visst. ;-)

2008-10-13 @ 15:17:26
URL: http://www.poeter.se/alex
Postat av: Wicke

ja det kvittar vilket, för en sann vän ställer alltid upp, en kompis har oftast inte tid när det behövs. Då blir det lättsållat.

Blev en trev lig helg i allafall. ölen får intagas en annan gång...

2008-10-13 @ 15:41:57
Postat av: Cicci

Alex; Jamen det går ju att ändra på. Jag tycker i alla fall att du ska komma med på lördag, bara så du vet.

2008-10-13 @ 18:03:22
Postat av: Mumin

jepp, och en riktigt frasig sådan med, du vet en sån som när man ätit den lämnar smulor som man hittar i flera dagar efteråt i ens kläder^^.

2008-10-17 @ 19:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback