En hälsning från dåtiden. Cilla 15 år.

 

Jag håller på och kollar igenom gamla dagböcker.
Den här händelsen var säkert jättehemsk när den inträffade (och säkert även ett halvår senare) men med lite distans är det faktiskt bara fantastiskt roligt. Jag var en rätt kul tjej ;)
För känslans skull har jag inte ändrat stavningen.

 



datum      månad      veckodag       tid       väder 
20             maj            lördag          10:01     grådask
 
...Vi snackar och skrattar. Jag går i mitten och vi påminner varandra om "Var det inte här din pappa släppte av oss?", "Var det inte här Lukas försökte kyssa dig" osv
Precis när Tessie säger "haha alltså vi har ett minne från en konstig händelse för varje gata i stan" så ser jag.
Jim med två blondiner.
Jag reagerar på en gång. Behövde inte ens stå en stund för att se om jag såg rätt. Den snabba blicken på håret, munnen, uppsynen, kroppen, det var mycket mer än nog. Utan ett ljud vände jag mig snabbt och tyst om och började gå i rakt motsatt riktning. Mellan blomkrukorna och övergångsstället stannade jag och blev så panikslagen av min situation att jag fick tårar i ögonen. I bakgrunden hörde jag Tessies förvånade "Vad håller ni på med?" och Tinas bestämda "Tessie. Tänk inte, bara spring för i helvette!"
Vad skulle jag göra? Fortsatte jag längs gatan i den här takten så skulle han kanske få syn på mig och skynda ikapp eller ännu värre, låtsas att han inte såg mig. Sprang jag över övergångstället så skulle han förstå att det var honom jag sprang ifrån och jag skulle bli ännu mindre i hans ögon. Varför fortsatte jag bara inte med tjejerna mot Gallerian? De hade skyddat mig och om han sett mig skulle vi alla tre ge honom en föraktfull blick.
Nu var den enda föraktfulla här jag...

Allt dethär hann jag tänka medans jag snodde runt och blickade hjälplöst mot gatan.
Då ser jag Tina rusa emot mig och Tessie stå förvirrad och prata med en äldre kvinna. Jag känner en hand på min axel. Tinas hand och hennes ord i mitt öra:
"Gina Tricot. Fort!"
Vi rusar in och ner. Jag mässar som en förbannelse "Jim, jim. Fan det var Jim..."
"Jag vet älskling, jag såg"
"Såg han dig?" "Vi fick ögonkontakt"
*FAN!*
"...och hur reagerade han? Kände han igen dig?"
"Ja... han ökade på takten lite för att hinna fram och hälsa med stannade av mitt 'Tessie, spring förfan' och panikslagna blick"
*helvette helvette helvette helvette*
Tessie går långsamt ner för rulltrappan med blicken helt fokuserad
"Det var Jim" "Jag vet Cicci, jag såg"  "Såg han dig?"
"Han gav mig ett ögonkast men vände snabbt på nacken och låtsades som ingenting"
"Varför sprang du inte idiot?"
flikar Tina vänligt in
"Jamen jag försökte men Neas mamma hann ikapp mig"

Toppen. Jim såg Tinas och sedan Tessies flykt och om han följde Tina med blicken så såg han uppenbarligen mig också. Allt bevittnat av Gud och Neas mamma.
Fuck och amen.







Musik


Kommentarer
Postat av: smultris

vem e jim och vad har han gjort dig????????



blir hispig

Postat av: Cicci

Det är överspelat nu. Inget att hispa över :)

2010-07-05 @ 04:17:36
Postat av: smultris

men ok, då blir jag nyfiken då...

2010-07-05 @ 08:54:49
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback