Vad är det med alla telefonförsäljare?

Idag var det en Göeborgare från The Phone House.
Han ringde när jag var vid Universitetet. Under tiden av vårt samtal hann jag gå ner i tunnelbanan, byta till gröna linjen vid T-centralen, märka att jag åkt åt fel håll, hoppa av vid Rådmansgatan, byta färdriktning och hoppa av vid Skanstull. Det tar ungefär 20 - 25 minuter.
I ungefär 3 minuter tror jag han försökte sälja på mig ett trådlöst bredband. Resterande tid pratade vi om var jag bodde, om jag bodde själv, vem som hade gulligast dialekt (och med gulligast menade vi nog båda löjligast), vad jag jobbade med, vad jag pluggade för inriktning på gymnasiet, vad han pluggade för inriktning på gymnasiet, hans snittbetyg i högstadiet, våra respektiva åldrar, vem av oss som bodde mest off (utkanten av Stockholm vs Göteborg), min fotokarriär, min blogg, facebook, varför jag och min bror hade gemensam facebook, min bror och så en jävla massa reklam för den egna personen. Ja, också är han transvestit. Inte köpte jag något heller.

Mycket märkligt.



Jag fick mycket kritik över att det inte fanns några vettiga bilder på mig här på bloggen som inte är svartvita (det heter sepia vännen) så jag slänger upp några bilder på mig från mammas 50års-fest.

Håll till godo!



 

 


Kommentarer
Postat av: smultris

ja säljare ja... min 3-säljare ringde klockan 01.00 inatt... hur udda är inte det då???

Postat av: Cicci

han hade kanske svårt att sova ;)

2010-03-21 @ 00:43:44
Postat av: SÄLJAREN!

Vadå transvestit haha?

2010-03-22 @ 17:02:43
Postat av: CICCI!

Sa du inte att du var utklädd till tjej på din facebookbild?

2010-03-23 @ 06:49:39
Postat av: smultris

haha... säljaren kommenterar här också.. sjukt skoj... nu vill vi ju ha adressen till säljarens egen blogg :D



min nattliga 3-försäljare har inte ringt något mer efter den natten, det var lite udda förstås eftersom han skulle portera mitt nummer :D

2010-03-23 @ 20:05:21
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Cicci

Du får väl kolla om din 3-man också gömt en kommentar någonstans ;)

2010-03-23 @ 20:54:50
Postat av: smultris

nej då blir min äkta man svartis :D

2010-03-26 @ 20:35:29
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback